SOS Hjul:

Alle vores hjulnav er lavet efter den højeste kvalitetsstandard. Vi bruger et unikt 36-huller design, som giver ekstra styrke – i forhold til et konventionelt 32-huller design – og som samtidig tillader den letteste konstruktion på markedet.

Samlingen er lavet med et ”dobbelt flettet” mønster, som giver fleksibilitet uden at gå på kompromis med holdbarheden.

Når vi leverer et sæt SOS Racing Wheels, så vil det være baseret på vores egen unikke letvægts hjulnav-design. Samlet med dit eget valg af Excel fælg og udstyret med ultra-stærke Pitbull eger og nipler. Det hele bliver samlet af vores erfarne hjultekniker.

Vores hjulsæt bliver regelmæssigt testet af topatleter i Supercross, Motocross, Motard og Enduro og hvor de har vist sig at være de bedste i klassen.

De hjulsæt vi tilbyder tilpasses individuelt til dine ønsker i henhold til fælgtype, navfarve, nippelfarve og mere. Vi tilbyder også bremseskiver.

Ønsker du servicering af dine SOS hjul kan du trygt komme til os. Vi stræber altid efter at levere den bedste service og kvalitet.

 

Interne dele

Hvad er der inde i vores letvægts hjulnav?

Vores nav er konstrueret med henblik på enkelthed. For at sikre, at du er bedst forberedt på en hård landing, er alle dele omhyggeligt designet af vores teknikere, baseret på tests under faktiske løbsforhold

Alle interne dele er præcist designet af vores hjulteknikere med fokus på kvalitet og let vedligeholdelse.

Det mellemliggende rør er lavet af en ekstrem hård metallegering, som generelt bruges i luftfartsindustrien.

Vores spacer holder SKF lejerne sikkert på plads og er specielt lavet på en CNC maskine, med et indhak der støtter aksiale kræfter.

Lejerne er beskyttet med en forsejling fra SKF der forhindrer at snavs trænger ind og ødelægger dem.

Ved baghjulsnavet er der to lejere ved kædesiden der drastisk forbedrer lejernes levetid.

Bøsningerne, der holder hjulet på plads, er lavet af aluminium på en CNC maskine og derefter anodiseret for at øge styrken.

 

Eger

Vi bruger Pitbull eger for at bedst modstå de ekstreme kræfter som hjul normalt bliver udsat for under løb.

Egerne har en gennemgående tykkelse på 4mm, både på for- og baghjulet.

Vi bruger en speciel type af rustfrit stål som er både fleksibelt og ekstremt holdbart.

Our spokes are available in different colours as well as a polished finished.

Vores eger fås i forskellige farver samt i et poleret finish.

De farvede eger er pulverlakerede og det giver dem den mest holdbare overflade samt den mest optimale modstand imod nedslidning.

Vi udvider regelmæssigt vores sortiment af farver. Se vores hjuldesigner på siden for at se hvilke farver der er aktuelle.

For at forhindre at nippelhovedet knækker af, har vi udvidet nipplerne så der er mere materiale og længere riller ved den del af nippelen som er over fælgen. Egerne er også udvidet yderligere så leddet er så stærk som muligt.

 

Fælge:

Vi får vores fælge fra Excel som er en japansk fælgproducent der er kendt for deres kvalitet.

Før samling trimmer vi excel fælgene individuelt, så vores Pitbull nippler passer 100%.

På den måde forhindrer man nipplerne i at slide og skrabe i fælgen som fører til at egerne vrider sig løse. I sidste ende forøger dette levetiden af både fælgen og nipplerne.

Excel Takasago fælge er den højeste standard indenfor off-road fælgteknologi.

Hvert Excel motocross fælg er udviklet og designet til at yde under ekstreme forhold.

Fælge kan fås i sort, sølv, blå, gul og guld.

Excel A60 fælge er strukturelt 15% stærkere end Excel Takasago fælge. Men de er samtidig ligeså lette.

 

Kvalitet:

Når du modtager et sæt hjul fra SOS Racing Parts, så kan du være sikker på at kvaliteten er iorden.

Vi laver tests af meterialens kvalitet samt udførlige opmålinger og analyser for at sikre at dine hjul er inden for de angivne tolerancer.

Vi justerer og tilpasser drejningsmoment på alle samlede dele.

Alle hjulnav er scannet med den nyeste 3D teknologi.

Vi garanterer, at hvert eneste hjul, der forlader vores værksted, opfylder samtlige af vores nøje udvalgte specifikationer

Vi kan spore vores produkter helt ned til den grundlæggende metallegering ved hjælp af individuelle koder som stemples og registreres på hver enkelt samling.

 

Nogle af de undersøgelser vi laver på dine hjul:

  • Aksial og radial forskydning: sikrer helt præcis positionering af hjulet for at opnå jævn rulning.
  • Navcentrering: sikrer perfekt symmetri af hjulene og i dermed motorcyklen.
  • Egerspænding: sikrer optimal balance i hjulet og garanterer lang levetid.
  • Akseludslag: sikrer den perfekte indstilling af navene og sikrer lav rullemodstand.

Vi forspænder egerne med drejningsmoment for at sikre den korrekte spænding.

 

Hjulet:

Hos SOS Racing Parts kan du få dine hjul skræddersyet efter dine ønsker.

Vores fabriks standard hjul bliver leveret med sorte ”Takasago EXCEL fælge”, 4mm stærke Pitbull rustfrit stål eger samt vores Pitbull stål nippler. Navfarven afhænger af din motorcykel fabrikant.

SOS Racing Parts gør det muligt at skræddersy dine egne hjul og bidrage med et personligt udtryk til din motorcykel.

 

Nogle af de metoder vi bruger:

  • Letvægts aluminium Pitbull nippler
  • Farvede rustfri Pitbull eger
  • Anodiserede hjulnav
  • Anodiserede letvægts aluminium Pitbull nippler
  • Farvede Takasago EXCEL fælge
  • Endnu stærkere EXCEL A60 fælge
  • Rim lock nut

 

Skræddersy dine hjul:

Prøv vores hjulkonfigurator ved at klikke på end af vores mange hjulprodukter.

Du kan designe dit eget fuldt tilpassede hjul og prøve forskellige kombinationer såsom ændiring af farve på eger, nippler, nav og fælge.

 

Om os:

SOS Racing Parts er en del af MSSP Gruppen, der har som hovedformål at CNC-bearbejde og producere industridele. Partnere inkludere bl.a. Siemens, Danfoss, Vestas og ABB.

MSSP blev grundlagt i 1989 og har aktuelt 130 medarbejdere og produktionsfaciliteter i tre lande.

SOS begyndte som Stayonstickers i 2008. Det primære produkt var skræddersyede klistermærker til motocross, atv og go-kart. Muligheden for at få lavet skræddersyede klistermærker har tiltrækket kunder og Stayonstickers blev hurtigt den foretrukne leverandør i Danmark.

Da vi er et datterselskab til et produktionsfirma, var det natuligt at bruge de unikke fordele det gav og siden ejerne havde en baggrund i racing var det en simpel beslutning af begynde og producere hjul. Det første SOS hjul blev lavet i 2011.

I dag leverer vi hjul til motocross, supercross, enduro og supermotard.

Om hjulnav:

Vi er dedikerede til at levere et produkt af den højeste standard og som konsekvens bruger vi kun certificerede aluminium legeringer. Denne legering er primært udviklet for luftfartsindustrien.

Navene er designede med 3D CAD teknologi. For at lave navene bliver de først CNC-drejet ud af en solid aluminium blok. Derefter bliver den anodiseret for at opnå en holdbar og hård overflade der kan modstå de ekstreme kræfter et MX hjul bliver udsat for.

Alle hjul der kommer ud af vores fabrik er udstyret med letvægts hjulnav.

Resultater:

Alle disse dele kombineret giver den perfekte nav til off-road brug.

Der er ekstreme kræfter på dine hjul under racing: Sving, opbremsning og hårde landinger. Derfor skal du have hjul du kan stole på. Hjul der holder selv under de mest ekstreme situationer.

Nipples:

Det er en velkendt kendsgerning indenfor racing, at reduktion af uaffjedret masse – især i MX – har en markant indflydelse på motorcyklens manøvredygtighed.

Vi producerer vores egne letvægts aluminium Pitbull nippler ved vores fabrik i Danmark.

Efter mange tests har vi formået at producere nogle af de letteste og stærkeste nippler på markedet.

Hvis du vælger vores letvægts Pitbull aluminium nippler i stedet for standard stål nippler, vil du opnå en betydelig vægtreduktion både på forhjulet og baghjulet.

Reduktion af uaffjedret masse har størst værdi i forhold til enhver anden form for vægtreduktion på motorcyklen.

SOS Racing Parts tilbyder disse fordele gennem vores unikt konstruerede løsninger.

Nye metoder:

Vores unikke ”kugleledssamling” gør hele hjulet ekstremt stærkt og fleksibelt.

Den begrænser spændingen der introduceres til nipplen og dermed begrænses løsrivelsesn af egen. Dette gør det muligt for hjulet at hoppe når det er nødvendigt, uden at det skaber permanent forvrængning.

Top